De ce nu avem nevoie de bomboane de pom și alte produse de Crăciun, în Noiembrie !

noiembrie 12th, 2015 | by mirceaX6
De ce nu avem nevoie de bomboane de pom și alte produse de Crăciun, în Noiembrie !
Fun Zone
0

 

Aristotel a zis despre om că e un „zoon politikon”, care înseamnă animal social. Adică suntem făcuți să trăim împreună. Dacă nu, înnebunim și ajungem să vorbim cu norii. Ceea ce e adevărat, dar e o afirmație incompletă. Asta pentru că filosoful grec nu bea cafea de la Starbucks, în timp ce vorbea prin Facetime cu Platon, despre noul sandwich cu șapte feluri de brânză de la fast-foodul din fața Academiei din Atena.

Omul funcționează un pic altfel în zilele noastre. Pe atunci un exista conceptul de consumerism, principala ideologie care ne face să ne trezim dimineața din pat, și să dăm banii munciți din greu pe lucruri esențiale pentru fericirea noastră. De exemplu, cărți despre ce înseamnă relația de prietenie, și căni pe care punem poza câinelui nostru. După cum am zis, omul a evoluat extraordinar de mult din vremea lui Aristotel.

E consumerismul un lucru bun sau rău? Depinde pe cine întrebi. Și sincer nici măcar nu contează. E la fel ca schimbarea climei. Poți să dezbați cât vrei fenomenul, tot va continua să existe. Dar e o parte negativă a consumerismului, care mă scoate din sărite în fiecare an: prezența bomboanelor de pom, a ghirlandelor, a Moșilor de ciocolată, și alte produse de Crăciun în magazine, în luna noiembrie.

Da, în luna a unsprezecea din an. Nu, nu te-ai trezit în Zona Crepusculară, unde Crăciunul pică în noiembrie. E în continuare în 25 decembrie. Ești încă între pământeni. Acum că te-ai calmat, probabil o să te întrebi „și atunci ce-s cu globurile astea lângă merele Golden?”. I know, right? Bună întrebare, pentru că nu are absolut nici un sens. Și am o suită de motive bune de ce e așa. Care ar fi fost aprobate și de Aristotel dacă ar trăi printre noi, purtând ochelari de hipster.

1. Mai ai destul timp să cumperi crengi artificiale de brad

Crăciunul nu e ca Anul Nou, când trebuie să-ți cumperi alcoolul din timp, să nu ajungi la 11:30 seara într-un hypermarket, și tot ce poți să-ți iei e un flacon de bere cu gust de tristețe. Da, magazinele vor fi aglomerate în decembrie, dar nu tre să începi din vară să pui Moși de ciocolată pe rafturi. Știi de ce? Că există ciocolata clasică. Ți-e dor de gustul unui Moș de ciocolată? Cumpără-ți ciocolată normală! Dacă nu e destul pentru tine, topește-o și fă tu un model de Moș Crăciun. Cum ai făcut cu plastilina când ai fost mic. Încearcă. E distractiv. Și dacă te vede cineva și-ți zice că ți-ai pierdut mințile, dă vina pe consumerism. Și apropo de alimente de Crăciun:

2. Nimeni, niciodată nu a zis „am poftă de bomboane de pom”

Bomboanele de pom sunt la modul obiectiv cele mai oribile dulciuri din toate timpurile. Majoritatea sunt umplute cu zahăr modificat genetic, sau cocos cu o textură ce seamănă pe fire micuțe de hârtie tăiate milimetric. Sunt oribile. Nu știu de ce lumea dă bani pe așa ceva, dar sunt sigur că nimeni nu salivează gândindu-se la ele. Da, există și alea branduite, dar să fim serioși, suntem în România. Cu toții am mâncat bomboane de pom cu îngeri pe ele, nu cu vaci colorate mov.

3. Ce rost are să-ți cumperi beculețe de pom, când nici măcar nu există pomi de vânzare încă?

Ai tot felul de beculețe în magazine. Alea care clipesc, alea colorate, alea mari, alea mici, alea mijlocii, alea cu LED-uri în aripile îngerilor. Toate la fel de inutile. Cel puțin în noiembrie. Nu am văzut un singur brad prin piețe. Crede-mă, am căutat. Poți să-ți dai banii pe un brad artificial, dar unde e farmecul? Așa pot să țin bradul lângă mine tot anul. Nu înseamnă că e și Crăciunul.

4. Nu avem loc pentru alimentele care contează

Magazinele, în loc să folosească spațiul de pe rafturi într-un mod deștept, și să pună alimentele de sezon pe ele, sar în viitor pentru că cineva e atât de disperat să nu rămână fără un set de bărbierit pe 25 decembrie că s-ar putea să caute oferte din noiembrie. Mai bine pun sticle de chefir pe toate rafturile alea. Ar fi mai bine. Eu aș vrea să intru într-un magazin și să zic „hei, uite cât chefir!”. Poate sunt eu mai ciudat.

5. Moș Nicolae nu e important

Un argument al celor care susțin că e ok să-l vadă pe burtosul în magazine în noiembrie e pentru că se apropie Moș Nicolae. Adică pseudo-sărbătoarea din 6 decembrie, când primești portocale, dulciuri și ceva caiete. Cadouri care se găsesc tot anul în magazine, deci nu se pune. Sau poți să primești o bâtă colorată, depinde cum ți-e norocul. Dar alea nu se vând la supermaket-uri. În comparație cu Moș Crăciun, Moș Nicolae e ca o zi de nume. Sigur, poți să faci un cadou sărbătoritului, dar doar dacă e la cineva din familie.

6. Îți amintește că vine Crăciunul

Cel mai bun motiv pentru care ar trebui să dispară chestiile alea din magazinele noastre, cu o lună înainte de eveniment, e că ne amintește de venirea inevitabilă a Crăciunul. Ceea ce nu e întotdeauna un lucru bun. E stresant să te gândești că vine. Cadouri, bani cheltuiți, trip-uri la rude. În plus, știm bine că vine, am sărbătorit Crăciunul toată viața. Sunt aproape sigur că nu o să-l uit. Nu am nevoie să-mi amintească cineva. Există mai multe șanse să uit de ziua mea, decât de Crăciun. Pentru că în ziua nașterii Domnului toată lumea vrea cadouri. De ziua nașterii tale doar tu vrei.

Sursa VICE.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *